vrijdag 26 februari 2021

Humor?!

Het zal ongetwijfeld aan mij liggen, maar ik ben het spoor met betrekking tot het beleid van onze politiek ten aanzien van Corona kwijt. Het gaat niet goed met de cijfers, ondertussen is duidelijk dat Covid-19 voor een aanzienlijk percentage van de bevolking – niet alleen de ouderen – een heel vervelende ziekte is of kan worden, maar toch komen we met versoepelingen! Zo mogen, uit de losse pols, de winkels weer open voor 2 klanten per verdieping die minimaal 4 uur van te voren telefonisch een afspraak maken. Er mogen dan maximaal 6 keer afspraken per uur naar binnen, dus iedere 2 klanten hebben 10 minuten. Een heel gedoe bv voor bedrijven met 1400m2 oppervlakte zonder verdiepingen ...

Even duurde het voordat het kwartje bij me viel: het was een grapje! Of toch niet? Zonder er ook maar een woord aan te wijden, hebben mijn lief en ik direct na de persconferentie een Britse comedy opgezet, met heerlijk absurde Britse humor. En het sloot naadloos op de persconferentie aan. Goh, grapte ik naar mijn lief, zouden ze overwogen hebben om de aanvraag voor een winkelbezoek per telegram te laten doen? Of alleen bezoek met een postkoets? Of in plaats van 4 uur van te voren 3 uur en 33 minuten, maar dan wel bewijsbaar precies?

Echt, ik snap dat het te vroeg is om risico’s te lopen, en ik zie dat het vaccineren in Nederland om wat voor redenen dan ook moeilijk gaat. Dat is voor mij dan weer moeilijk uit te leggen aan mijn buitenlandse collega’s, waar ik wekelijks mee samenwerk. We zijn nu bijna 2 maanden los en hebben al een miljoen mensen voor de eerste keer gevaccineerd, zeg ik dan optimistisch, en stiekem zie ik dan mijn beleefde collega’s aan de andere kant van de Teams meeting onder meer in China hun tanden op elkaar klemmen. Zo zijn we in Nederland van Intelligente lockdown naar zakjes met lucht gegaan, binnen een jaar, binnenkort waarschijnlijk met het logo van de politieke partij erop in verband met de verkiezingen. Maar ik heb te doen met al die ondernemers die op deze manier aan het lijntje gehouden worden en ik hoop niet dat zij hiermee op een politiek slinkse manier hun financiĆ«le compensatie zien opdrogen. Humor kan intelligent zijn, maar soms ook misplaatst!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Monopoly (SROI2)

Vorige week schreef ik over SROI en het bordspel “ Villagers ”. Mijn zwager wees mij op het beroemde spel Monopoly . De in 1866 geboren Amer...